موضوعات

تبلیغات

تصاویر منتخب

مدیرعامل تپسی: به علت تامین مالی، هزینه تسهیلات و عدم افزایش سرمایه، زیان‌ده شدیم

      شنبه بیست و دوم آذر ۱۴۰۴

بانکدار آنلاین در نشست پرسش و پاسخ تپسی با سهامداران، مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل این شرکت، درباره چرایی زیان‌ خالص ۴۰۰ میلیاردتومانی تپسی گفت این موضوع ربطی به توقف سرمایه‌ای کردن مشوق‌های پرداختی به مسافران و سفیران ندارد. به گفته وی زیان آنها به علت دریافت تسهیلات بابت تامین مالی و عدم افزایش سرمایه بوده است.

سیدحسینی اعلام کرد بخش عمده مشکلات ماه‌های اخیر تپسی به اختلاف‌نظر حسابرسان درباره نحوه سرمایه‌ای‌کردن هزینه‌های مرتبط با مشوق‌ها بازمی‌گردد. به گفته او: « تپسی اولین شرکت در حوزه اقتصاد دیجیتال است که وارد بورس می‌شود، طبیعتاً این اتفاق چالش‌های جدیدی ایجاد می‌کند و همین باعث شد فرآیند بررسی‌ها طولانی شود.»

چرا حسابرسی ویژه طول کشید؟

سیدحسینی در پاسخ به این سوال که چرا فرایند حسابرسی چندین ماه طول کشیده است، گفت: از زمان مطرح‌شدن ابهام در کمیته‌های سازمان بورس و جامعه حسابداران، تضارب آرای زیادی وجود داشته و جمع‌بندی نهایی تنها یک ماه پیش به شرکت ابلاغ شده است.

همچنین او افزود: «موضوع از کنترل ما خارج بود؛ نه ما توقف نماد را می‌خواستیم، نه انتظار داشتیم رهنمود حسابداری این‌قدر اختلاف‌نظر ایجاد کند.»

مدیرعامل تپسی در خصوص نگرانی سهامداران هم توضیح داد که تمام تلاش شرکت این بوده که هنگام بازگشایی نماد، سهامدار خرد آسیب نبیند و البته گروه گلرنگ هم همیشه رویکرد حمایتی داشته است. سیدحسینی تأکید کرد پیش‌بینی‌های مالی که در شفاف‌سازی منتشر شد بر مبنای بدبینانه‌ترین سناریو و حتی بدون درنظرگرفتن سرمایه‌ای کردن مشوق‌ها تهیه شده، اما با دریافت نظر حسابرس، نسخه به‌روزشده این پیش‌بینی‌ها منتشر خواهد شد.

سیدحسینی یکی از دلایل افت درآمد تپسی و اختلاف درآمد اردیبهشت با ماه اخیر را جنگ ۱۲روزه دانست و توضیح داد که حدود نیمی از درآمدهای شرکت در تهران محقق می‌شود، در حالی که این سهم برای رقیب اصلی تپسی حدود ۲۰ درصد است. همین موضوع باعث شد در زمان جنگ، فعالیت تپسی در تهران بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرد، اما در سه ماه گذشته روند رشد درآمدها به مسیر عادی بازگشته است.

البته اخیرا محدودیت‌های ناشی از آلودگی هوا نیز باعث کاهش تردد شده است، اما درآمد شرکت در آذرماه نسبت به ماه قبل کاهش نداشته و روند رشد ادامه داشته است.

به گفته او: «افزایش درآمد عمدتاً ناشی از رشد تعداد سفرهاست؛ نه افزایش قیمت. میانگین رشد کرایه‌ها کمتر از ۳۰ درصد بوده.»

افزایش قیمت بنزین تغییری در کرایه تپسی ایجاد نمی‌کند

سیدحسینی درباره سیاست دولت برای مدیریت آثار افزایش قیمت بنزین بر حمل‌ونقل آنلاین گفت از زمان مطرح‌شدن این موضوع، کارگروهی با حضور نمایندگان کسب‌وکارهای اینترنتی تشکیل شده و تپسی نیز در آن مشارکت داشته است.

وی توضیح داد: «بر اساس چارچوبی که دولت طراحی کرده، رانندگان فعال تاکسی‌های اینترنتی مابه‌التفاوتی معادل ۳ تا ۵ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ مشروط بر اینکه در پلتفرم به‌صورت واقعی فعال باشند. این مبلغ در قالب مابه‌التفاوت سهمیه ریالی پرداخت خواهد شد.»

درباره پیش‌بینی درآمد و هزینه‌های شش ماهه دوم سال ۱۴۰۴ تپسی و گزارش منتشر شده در سامانه کدال گفته شد که درآمد ۶ ماهه اول شرکت ۱۵۴۰ میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان برسد.


تبلیغات

تازه ترین مطالب

لیست تمام مطالب

تبلیغات

مطالب پر بازدید

مطالب منتخب بانکی


 RSS