موضوعات

تبلیغات

تصاویر منتخب

چه کسی می‌تواند به اوضاع پست سامان دهد؟

      چهارشنبه بیست و ششم شهریور ۱۴۰۴

بانکدار آنلاین یکی از خدمات ارتباطی با قدمت و جهانی اما به روز شده خدمات پستی است که از جمله موضوعات قابل توجه در جهان بشمار می رود و دارای شیوه نامه و استانداردی جهانیست و به لحاظ اهمیت خاصی که دارد در تقویم جهانی یک روز را بنام خود اختصاص داده است.

در دنیای امروز با اینکه راه های ارتباطی با گسترش فضای مجازی و شبکه هاي مرتبط به تلفن های همراه نیز بطور گسترده ایجاد شده‌ نه تنها پست رو به تعطیلی نرفته بلکه خدماتش متنوع تر گشته و استقبال مردم از آن نیز روند افزایشی داشته است و این امر بدان معناست که باید توجه حاکمیت به پست ملی ایران یا همان پست جمهوری اسلامی نیز بیشتر شود و نارضایتی هایی که امروز در مجموعه پست علیرغم افزایش تعرفه های مرتبط مشاهده می شود کاملا دور از شأن و اقتدار ایران قوی و عزیز و مردم شریف و پرسنل زحمتکش آنست.

استفاده از موتورهای فرسوده برای توزیع پست ، واگذاری توزیع بسته های پستی دارای وزن به بخش خصوصی ، کمبود نیروی وسیع در سیستم پست خصوصا در امر توزیع ، پایین بود میزان دریافتی پستچی ها با التفات به سختی کار از جمله مواردی است که باید همزمان با مشکلاتی نظیر تاخیر در ارسال و توزیع مراسلات خصوصا پست ویژه یا برگشت دادن مرسوله بدون مراجعه به مقصد و تحویل مرسولات با آسیب دیدگی به گیرنده مود رسیدگی قرار گیرد.

ایجاد شرکت های موازی پستی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته و بعضا مشاهده و شنیده شده بعلت عدم نظارت دستگاه های خاص نظارتی ، علاوه بر آنکه تعرفه هایی متفاوت با پست کشور و البته جذاب و به نفع و مورد قبول فرستنده ارائه می دهند ، خدماتی چون ارسال کالاهایی که در پست ملی غیر قابل اجراست را انجام می دهند ، رویه ای است که باید در کلیات و همچنین با تمام جزئیات مورد بازنگری قرار داده شود.

نکته قابل تاملی که در ایجاد آن شرکت ها دیده شده آنست که مجوز فعالیتشان توسط راه و شهرسازی صادر می‌گردد و با همان مجوز بازاریابی نموده و به امور پستی مبادرت دارند.

قطعا خصوصی بودن پست به صلاح نیست و موازی کاری در این راه هم اشتباه است.

ضمن آنکه تاکید بر آنست بر فرض وجود ادله کارشناسانه برای فعالیت پستی توسط بخش خصوصی ، این اتفاق باید از مسیر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات بگذرد تا از بروز تخلفاتی چون جابجایی مرسولات غیر مجاز و مفقود شدن بسته هوی مردم و بیان این جمله که اگر پیدا نشد خسارتش را می دهیم ، نیز جلوگیری بعمل آید.

نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل و توزيع در پست ملی لازم و افزایش پرسنل آموزش دیده پستی امری واجب و ضروری است.

بنظر می آید مدیران کنونی و قبلی پست علیرغم زحمات نه تنها موفق به رفع مشکلات نشده و شاهد افزایش آن نیز بوده اند ، توان انتقال مباحث را به دولت و مجلس و همان حاکمیت نداشته اند و در حال حاضر نارضایتی های مردم از خدمات پستی نیز کم نیست.

اینکه پست ویژه بعد از چند روز با پیگیری های متعدد به مقصد برسد ، اینکه مسوول دفتر و نامه رسان مرسولات در شرکت های جدیدالتأسیس در شهر ها یک نفر واحد باشد و اینکه با وجود کاهش کیفیت خدمات تعرفه ها در پست روند صعودی داشته از موارد قابل بازبینی و اصلاح به نفع مردم یا همان مشتریان می باشد.

رئیس جمهور ، معاون اول ، دولت ، مجلس ، قوه قضاییه ، سازمان بازرسی و سازمان برنامه و بودجه پرونده پست را با نگاه اصلاح و ساماندهی , ویژه در دستور کار قرار دهند و وزارت ارتباطات هم خود را موظف بداند در مدیریت پست جمهوری اسلامی تدبیری بیشتر داشته باشد.

محمدعلی روشن مدیرمسئول بانکدار آنلاین


تبلیغات

تازه ترین مطالب

لیست تمام مطالب

تبلیغات

مطالب پر بازدید

مطالب منتخب بانکی


 RSS