موضوعات

تبلیغات

تصاویر منتخب

بانکداری جامع؛ ارتقای کیفیت تجربه مشتری از خدمات بانک ملی ایران

      پنجشنبه یکم خرداد ۱۴۰۴

بانکدار آنلاین بیژن نصرتی معاون بانکداری جامع

در ادبيات بانکداري نوين، «بانکداري جامع» به عنوان يک رويکرد ارائه خدمات، خط کسب‌وکار (Business Line) و يا مدل بانکداري داراي تعاريف گوناگوني است که وجه مشترک تمام آن‌ها ارائه خدمات متنوع مالي بانکي و غيربانکي با توجه به نياز و خواست مشتريان است.

پياده‌سازي چنين رويکردي نيازمند بخش‌بندي مشتريان و تعبيه سازوکارهاي فرآيندي و ساختاري لازم جهت شناخت دقيق نيازهاي متغير هر دسته از مشتريان است. پر واضح است که هدف غايي عملياتي کردن فرآيندهاي بانکداري جامع، ارتقاي کيفيت تجربه مشتري از خدمات بانک باشد. اين مهم با ايجاد معاونت بانکداري جامع در بانک ملي ايران به رسميت شناخته شد. همچنين بخش‌بندي کلي مشتريان بانک ذيل تشکيل سه اداره کل «بانکداري شرکتي و سرمايه‌گذاري»، «بانکداري تجاري» و «بانکداري خرد و کسب‌وکارهاي کوچک» تجلي يافته است تا بر اساس نياز هر گروه از مشتريان، خدمات و محصولات متناسب با خواست ايشان طراحي شود.

ليست مشتريان مشمول بانکداري شرکتي در يک فرآيند دو مرحله‌اي از ميان مشتريان حقوقي که بيشترين تعامل را با بانک داشته‌اند و از اهليت و اعتبار کافي برخوردار بوده‌اند، انتخاب شده و به تصويب هيات محترم مديره رسيده است. تمهيد لازم در خصوص ارائه خدمات به صورت ويژه به اين دسته از مشتريان در قالب ايجاد «کميته ويژه بانکداري شرکتي» صورت پذيرفته است تا درخواست‌هاي اعتباري ايشان با هدف افزايش سهم از مشتري در سريع‌ترين زمان ممکن اجابت شود و پرستاري مشتري نيز توسط مديران ارتباط با مشتري (RM) به صورت روزانه صورت مي‌پذيرد.

در حوزه بانکداري تجاري علاوه بر رصد و پايش ساختارمند تفاهم‌نامه‌هاي سازماني و توسعه ارائه خدمات بانکداري الکترونيک به طيف وسيعي از مشتريان بانک، طراحي و اجراي تفاهم‌نامه‌هاي مهرباني سازماني در دستور کار قرار گرفت تا تمامي واحدها (ادارات امور شعب و شعب مستقل) در سال جاري ابزار لازم جهت انجام مذاکرات بازاريابي با مشتريان خود را داشته باشند و از اين طريق بتوانند در کسب سهم بازار توسط بانک نقش‌آفريني نمايند. همچنين تکميل زنجيره خدمات مالي غيربانکي در بستر غيرحضوري بانک (اپليکيشن بام) با ايجاد هاب مالي مورد پيگيري قرار گرفته است.

در خصوص ارائه محصولات و خدمات به اشخاص حقيقي نيز پس از تجربه موفق طرح مهرباني، اداره کل بانکداري خرد و کسب‌وکارهاي کوچک ضمن ارائه محصول اعتبار ملي و غيرحضوري کردن کارت‌هاي اعتباري در سال جاري، نسبت به آماده‌سازي زيرساخت لازم جهت حضور فعال بانک در ارائه خدمات جديد و بروز اعتباري به افراد (لندتک‌ها و تسهيلات‌ياري)اقدام کرده است.

نام تجاري «نوپي» براي محصول BNPL بانک ملي ايران در مرحله نخست براي همکاران شاغل بانک راه‌اندازي شد و اقدامات لازم جهت اعتباردهي بانک در شبکه تسهيلات‌ياري کشور نيز صورت پذيرفته است.

معاونت بانکداري جامع در سال جديد، ضمن ادامه روند رو به رشد فعلي، به توسعه محصولات و خدمات بانک، متناسب با نياز مشتريان، ارتقاي کيفيت تجربه مشتري و حضور جدي در عرصه‌هاي جديد بانکداري نظير BNPL و تسهيلات‌يار اهتمام دارد. اميد است نتيجه تلاش همه همکاران اين معاونت در راستاي نيل به اهداف بانک و ارتقاي بيش از پيش اعتبار بانک ملي ايران قرار گيرد.


تبلیغات

تازه ترین مطالب

لیست تمام مطالب

تبلیغات

مطالب پر بازدید

مطالب منتخب بانکی


 RSS